4 augustus

Raften op de Kicking Horse River en doorrijden naar Revelstoke

Vandaag gaan we raften met Wet 'N' Wild op de Kicking Horse River. De ochtend is echt voor beginners. We moeten bijna peddelen om vooruit te komen. De gids heeft wel door dat wij het een beetje saai vinden, en neemt op de meest spectaculaire manier elke stroomversnelling, zodat we nog een beetje nat worden. Aan het eind van de ochtend wordt het eindelijk een beetje wild. Maar dan is het eerst tijd voor de lunch. De barbeque staat klaar, en op de tafels een lekker stukje meloen. Na de lunch is het weer even in peddelen, en dan wordt het echt Wet en Wild. Renate krijgt het voor elkaar om haar peddel te breken. Uit andere boten vallen mensen, waardoor er een peddel langs komt drijven die wij goed kunnen gebruiken. De boot waar de rest van onze groep in zit schuurt langs een scherpe steen, en het linkerachtercompartiment raakt lekt en loopt snel leeg. Na de passage van deze stroomversnelling is het even hergroeperen en herverdelen van de inzittenden over de rafts. Hierna is de rest van de tocht weer rustig te noemen. Aan het einde van deze tocht vertelt de gids dat we nog een stuk kunnen doen, hierdoor let hij niet zo goed op, en komen we vast te zitten op een rots. Als we na veel wiebelen en wippen weer vrij zijn gaan we weer aan land. Frank, Marian, Jeroen en ik gaan nog voor het laatste stuk. Daarvan is het begin wel een spectaculair stuk. Als we de grootste stroom versnelling gehad hebben, mogen we ook nog door een stroomversnelling zwemmen. Samen met Frank spring ik in het water. En dan is het inademen en je mond dichthouden want golf na golf slaat over je heen. Na deze zwempartij klimmen we weer aan boord, en is het spannendste voor vandaag weer geweest. Vooral het eind van deze tocht doet denken aan de ochtend.

Na deze rafttocht rijden we door na Revelstoke, waar we op een camping staan met verschrikkelijk veel muggen. Het lijkt Wells Gray wel, alleen hebben we hier geen hut om binnen in te zitten.

Ontbijten, de spullen liggen al ingepakt naast de bus, klaar om ingepakt te worden. 025_01.jpg (83136 bytes) 018_15.jpg (163053 bytes) Zoals gezegd, 's ochtends was het rustig
Hier konden we zwemmen, maar pootjebaden was verfrissend genoeg 017_14.jpg (173532 bytes) 016_13.jpg (150654 bytes) Komt de boot met de rest van de groep er al aan
Even met z'n allen op de foto 015_12.jpg (176396 bytes) 014_11.jpg (158074 bytes) Staan we er nu allemaal op?
's Middags wordt het wat ruiger 013_10.jpg (153267 bytes) 012_09.jpg (148241 bytes) Het ruigste stuk gehad even op de andere boten wachten.
Daar moet even stevig gepeddeld worden om de boot te redden 011_08.jpg (180060 bytes) 010_07.jpg (178215 bytes) Renate en de gebroken peddel.
De andere groep is langs een scherpe rots geschuurd, en 1 compartiment van de boot is lek 009_06.jpg (155756 bytes) 008_05.jpg (172872 bytes) Hier kun je beter zien dat een deel van de boot leeg is
De trein volgt ook de rivier 007_04.jpg (49393 bytes) 024_02.jpg (67516 bytes) Sanderien lust wel een uitgeperst sinaasappeltje. Jan wil wel even persen.